EZÉRT érdemes rendszeresen fogyasztani ezt a zöldséget!

Nem akármilyen hatásai vannak!

Az édesburgonya kifejezetten egészséges, de a magyar konyhában igen elhanyagolt zöldség. Pedig rengeteg fontos és egészségre kedvező hatása van.

Ezek közül emeltünk ki most neked nyolcat!

1. Az édes krumpli kiváló választás a cukorbetegek számára, mert természetes cukrokat tartalmaznak, amelyek csökkentik és stabilizálják a cukorbetegek inzulinrezisztenciáját.

2. Az édesburgonya gazdag élelmi rostokban, amelyek támogatják az emésztést, megelőzhetik a vastagbél daganatot és segítenek a székrekedés kezelésében.

 
3. Karotinoidokat tartalmaz, amelyek az A-vitamin termelődését segítik elő. Ez a diéta regenerálja a légzőrendszert. A légzési problémákkal küzdő férfiak és nők, különösen a dohányzóknak rendszeresen kell fogyasztaniuk az édesburgonyát.

4. D-vitamint is tartalmaz, amely jó a fogak, a szívkoszorúér, a bőr, a csontok és a pajzsmirigy szempontjából.

5. Ismert, hogy a kálium javítja a szívműködést. Ez a tápanyag csökkenti a nátrium hatását, szabályozza a vérnyomást és egyensúlyba hozza az elektrolitokat.

Az édes burgonya B6-vitamin tartalommal rendelkezik, amely megakadályozhatja a szívkoszorúér-rohamokat, az agyvérzést és degeneratív betegségeket.

6. Az édesburgonya kálium tartalma fontos az szövetek, izomcsoportok egészségének fenntartásához. Ezenkívül lehetővé teszi a duzzanat és a görcsök csökkentését, biztosítja az energiát és ellazítja az izomszöveteket. Emellett szabályozza a szívverést és az idegi jeleket.

7. Az édesburgonyában található béta-karotin antioxidáns hatású. Segít az ízületi gyulladásban, a köszvényben és az asztmában, véd a tüdő-, mell- és egyéb rákos megbetegedésektől és csökkenti a korral járó tüneteket.

8. Mivel az édesburgonya folsavban gazdag, feltehetően jó forrás egészséges magzati fejlődéshez. A várandós hölgyeknek érdemes több édesburgonyát fogyasztaniuk.

OSZD MEG másokkal is!