Ezekkel az ételekkel nyugtathatod az ünnepek utáni gyomrot!

Ezekkel könnyen túlteszi magát szervezeted az ételsokkon.

Vannak az évnek olyan időszakai, amikor mindenki 'túleszi ' magát. Ilyen a Karácsony és a Húsvét.

A fájó, megterhelt gyomrot ne gyógyszerrel gyógyítsd, hanem egyél olyan ételeket, amik segítenek regenerálódni.

Jól bevált pirítós és banán. Minden teljes kiőrlésű kenyérből készült fokhagymás pirítós vagy kétszersült megfelel arra, hogy a betegség által keletkezett savakat lekösse. 

A fokhagyma gyógyír az emésztőrendszernek, mivel antiszeptikus hatása miatt fertőtlenít és megöli a kórokozókat. A banán pedig azért jó választás, mert megfogja a székletet. 

Rost- és magnéziumtartalma pótolja a folyadékvesztés által kiürült ásványi anyagokat, ezzel együtt energiát is ad a kimerült szervezetnek. A déligyümölcs béltisztító hatású, segít a méreganyagokat kiseprűzni a gyomorból.

A sima, sós vízben főtt krumpli a hasmenés alatt jó szolgálatot tesz. A só azért fontos, hogy pótold vele a szervezetedből kiürült ásványi sót. 

A hasmenés olyan kórállapot, amely jelentős káliumvesztéssel jár, a főtt burgonya viszont remek káliumforrás, valamint az emésztőrendszeren végighaladva, mint a szivacs, szépen felszívja a káros dolgokat.

Gyorsan és könnyen emészthető a natúr keksz, amely nem tartalmaz hozzáadott cukrot. Ennek folyamatos rágcsálásával tehermentesíted a gyomrodat. A gyerekkorból ismert és jól bevált háztartási keksz vagy ropi megfelel a célra. Fogyasztása kissé gátolja a bélműködést, így csökkenti a hasmenés mértékét.

A folyadékpótlás ilyenkor létfontosságú, mert a szervezetnek belső hidratálásra van leginkább szüksége. Nemcsak a kiszáradás fenyeget hasmenés esetén, hanem az is, hogy a hasznos anyagok szintjének drasztikus csökkenése miatt egyéb hiányállapot alakul ki.

Ezért a teából kamilla vagy borsmenta a legmegfelelőbb, mert ezeknek aktív gyulladáscsökkentő, görcsoldó, antiszeptikus és immunerősítő hatásuk is van. 

Amit semmiképpen ne egyél ilyenkor:

Nem ajánlott tejtermékeket, zsíros, fűszeres és cukros ételeket, olajos magvakat, kávét vagy alkoholt fogyasztani. Ezek mind irritálják a legyengült bélflórát, és még intenzívebb működésre serkentik a gyomrot. 

OSZD MEG másokkal is!

Forrás: egyazegyben.com