Ezeket edd, hogy átvészeld a másnapot!

Gyomorkímélő praktikák...

Naomi Mead táplálkozási terapeuta szerint az első fontos dolog az, hogy mindig együnk valamit – lehetőleg tartalmas ételeket – , mielőtt szeszes italt fogyasztanánk, ugyanis emésztés közben lassabban bontja le a szervezetünk az alkoholt.

Ha már megtörtént a baj, vannak ételek, amiket érdemes kipróbálni akkor is, ha nem érezzük jól magunkat, mert sokat segíthetnek rajtunk.

Ilyen például egy jó forró leves. Pótolhatjuk vele az elvesztett kálium- és nátriummennyiségünket, ráadásul még a gyomrunkat is megnyugtatja.

Elfogyasztásra valamiféle innivalónak turmixot ajánl a szakértő. A vitaminbomba elkészítéséhez használhatunk például sóskát, spenótot, uborkát, cukkinit, káposztát vagy szárzellert is. 

Turmixolás közben ízesítsük sóval, borssal a zöld italunkat.

A savanyú uborkának a leve nem csak alkoholfogyasztás előtt, hanem utána is jó szolgálatot tehet, ugyanis nagy mennyiségű elektrolitot és B-vitamint tartalmaz.

Mivel az alkohol elvonja a szervezetünkből a vizet, ezért fontos, hogy a szilveszteri parti alatt folyamatosan pótoljuk a folyadékot. 

Az egyik legtutibb pedig a klasszikus sós-zsíros kenyér, mely hamar elűzi a másnapot.

A banán szintén kiváló a káliumpótlásra, hatásosabb, ha néhány kanál mézet is teszünk rá, ami fruktózban gazdag, ezért segít  szervezetünknek.

OSZD MEG másokkal is!