Egyre dagad a német autógyárak kartellbotránya!

A német elektronikai óriáscég, a Bosch is érintett lehet az öt vezető német autógyár, a Volkswagen, az Audi, a Porsche, a BMW és a Daimler versenyjogsértés gyanúját keltő ügyében. Erről a Der Spiegel jelentetett meg nemrég olyan információkat, ami alapján következtetni lehet a dolgok valóságtartalmára.

Egyre nagyobb beszámolószám mesélt ezekről a dolgokról, tehát

nagy valószínűséggel bővül a kartell-botrány szereplőinek a köre.

A múlt héten egy újabb feljegyzés érkezett a szövetségi német gazdasági versenyhivatalhoz. Ezekben leírták, hogy a VW több ponton is sértette a versenyjogi előírásokat.

A szakértők és versenyhivatali biztosok szerint a multivállalat közreműködött a dízelautók kipufogógázának tisztításához használt AdBlue nevű adalékanyag adagolási stratégiájának kidolgozásában. 


Nem mindegy, pontosan mennyit adagolnak ebből az anyagból, mert ha „takarékoskodnak” azzal, akkor lehet, hogy a kelleténél kevesebb nitrogén-oxidot semlegesít, így a motor csak vizsgálati körülmények között tartja be a kibocsátási határértéket. 

Egyelőre a többi autógyártó cég nem komentálta a híreket, sem a megelent, vitaindító cikket.

A BWM annyit nyiatkozott, hogy a versenytársak közti információcsere megszokott lehet, és nem minden esetben jogsértő. A Bosch pedig mindent tagadott, mert szerintük nem igazak a cikkben leírtak. A VW átadta az adatokat a hatóságoknak, egyfajta önfeljelentés keretében.

Ezzel egyúttal abban reménykednek, hogy kisebb lehet a büntetésük, vagy akár mentesülhetnek is alól, bár ebben a többi piaci elemző szerint nem reménykedhetnek.