A legjobb hájzabáló trükkök, amikről csak a dietetikusok tudnak

Ezután nem lesz sikertelen a fogyókúrád.

Hájzabáló trükkök a dietetikusoktól

Ha megbízható tanácsokra vágysz, fordulj egy dietetikushoz: ők azok, akik tényleg tudják, mitől döglik a légy - vagy mitől olvad a zsír. Mutatjuk a legjobb fogyókúrás tanácsaikat, amikről valószínűleg senki sem tud.

1. "Nincs olyan módszer, ami mindenkinél beválik"

"Bárcsak leállna a diéta-ipar azzal, hogy azt sugallja az embereknek, az egészséges étkezés és a sport mindent megold! Vannak, akiknek a kevés falatozás, másoknak a rengeteg edzés segít - a test minden esetben mást igényel. Nincs tökéletes megoldás, ami neki működik, neked nem biztos, hogy fog. Kísérletezz és csak magadra hallgass: azt csináld, amitől érzed a változást." (Jennifer Casetta)

2. "Ha egy ételt kizársz, az nem lesz elég"

"Tapasztalatom szerint az emberek többsége attól vár eredményt, hogy kizár egyvalamit az étrendjéből: cukrot, szénhidrátot, tejterméket, a sort pedig a végtelenségig folytathatnánk. Ez azonban nem fogja eltüntetni a felesleget. Tágítsd ki a látókörödet, és inkább arra ügyelj, hogy minden, amit a szádba veszel, egészséges legyen, ugyanakkor kalóriában szegény. Természetesen tarthatsz cheat dayeket is, amikor sütit eszel és bort iszol, ilyenkor azonban kicsit növeld meg a sportolásra szánt időt, hogy ne maradjon rajtad felesleg." (Tara Collingwood)

3."Számít, hogy mekkora adagokat eszel"

"Kevesen tudják, de még az egészséges ételek is hizlalhatnak, ha túl nagy adagokat eszünk belőlük. Nagyon fontos figyelni a mennyiségre, mert egy-egy óriási tányér finomság az egész fogyókúrát tönkreteheti. Ha otthon vagy, mindig ugyanabból a kis méretű tányérból falatozz, így nincs meg a kísértés, hogy sokat egyél, mert tudod, hogy ez a maximum, amit elpusztíthatsz. Étteremben egy kicsit nehezebb ezt megoldani, de az segíthet, ha azonnal abbahagyod az étkezést, amikor már érzed, hogy picit elteltél." (Tara Collingwood)

4. "Egyél fehérjét reggelire"

"Ha gyümölccsel vagy granolával kezded a napot, nagy esélyed van arra, hogy később túleszed magad. Én mindig olyan finomságot készítek magamnak reggel, amiben fehérje van, így akár órákig nem éhezek meg. Tanulmányok kimutatták, hogy 30-39 gr protein elég ahhoz, hogy ebédre 175 kalóriával kevesebbet fogyasszunk. Jó ötlet például tojást, görög joghurtot, zabkását, vagy tejes, tejporos turmixot választani." (Caroline Passerrello)

5. "Az étkezési napló sokat segíthet"

"Nem szabad alábecsülni az étkezési napló fontosságát. Vizsgálatok kimutatták, hogy azok az emberek, akik rendszeresen leírják, mit és mikor ettek, sokkal sikeresebbek a fogyókúrában, mint azok, akik ezt elmulasztják. A napló tudatosabbá tesz, hiszen fehéren-feketén benne van, mit falatoztunk, így egyfajta visszatartó és motiváló erő is egyben. A segítségével számon tudjuk tartani, kb. mennyi kalóriát tömtünk magunkba, de azt is ellenőrizhetjük, ettünk-e elég zsírégető gyümölcsöt vagy zöldséget. Könnyebb lesz megtervezni az étrendünket, könnyebb lesz megtervezni az életünket." (Rebecca Ditkoff)

6. "Moss fogat minden étkezés után"

"Bár nem könnyű megvalósítani, nagyon hatékony az állandó fogmosás: ezzel a technikával nem csupán a fogaid épségére ügyelsz, de azt üzened vele az agyadnak, hogy most egy időre vége van az étkezésnek. Főleg az esti fogmosás segít a diétában, mert a tiszta száj mindenkinek elveszi a kedvét a késői falatozástól. Ezen kívül a mentolos íznek is van egy olyan képessége, hogy jóllakottságérzést biztosít és elveri az étvágyat." (Sonya Angelone)

OSZD MEG másokkal is!